CTR

2022

Center for Translational Research (CTR) behövde uppdatera sina logotyp och grafiska profil. CTR är en koncern med dotterbolag under sig, vilket deras många färger i logotypen representerar och var något som de fortsatt ville behålla på något sätt. Det fanns dock en problematik med att representera sina dotterbolags färger direkt i logotypen eftersom kommande bolag inte blir representerade.

För att skapa en inkluderande logotyp framgent förenklades logotypen, kärnformen av hexagonen som ska spegla ”Center for Translational Research” behölls då den representerar kärnan vilket bolagen samlas under. Genom att sätta hexagonformen i mjuka färgövergångar skapas ett enormt färgspektra, där alla bolagen att kännas sig representerade. Toningen/omvandlingen mellan färger ska även representera kärnan i verksamheten vilket är att omvandla forskning till behandlingar (vilket Translational i företagsnamnet åsyftar). Hexagonen är en linje av länkar som symboliserar samarbetet mellan dotterbolagen. Med ett mjukare formspråk och ett djupt färgspektra fick logotypen ett modernare uttryck.

 

 

"Vi kan varmt rekommendera Lisa"

Karin Meyer, CTR

 

Tillbaka